Ønsker du å ta en bachelorgrad ved UiS?

Universitetet i Stavanger godkjenner inntil 60 studiepoeng fra fagskoleutdanning inn i ingeniørgradene.

Har du gått på en av disse linjene ved Fagskolen Rogaland?

• Automatisering og elkraft
  • Petroleum
  • Maskinteknikk
  • Bygg og anlegg

Med teknikerutdanning fra Fagskolen Rogaland har du en enklere og kortere vei til å bli ingeniør. Universitetet i Stavanger kan godkjenne inntil 60 studiepoeng fra utdanninger ved Fagskolen Rogaland i ingeniørgradene. Det betyr at du kan gå to år på fagskole og to år hos Universitetet i Stavanger for å ta en bachelorgrad i et av ingeniørprogrammene.

Som ingeniør er du kvalifisert for mange spennende arbeidsoppgaver hos din framtidige arbeidsgiver og du stiller sterkere på jobbmarkedet på grunn av høyere kompetanse.

Bilde av studenter som utforsker. - Klikk for stort bilde

Opptakskrav

• Du må ha fullført og fått vitnemål fra én av disse linjene:
    Automatisering og elkraft, petroleum, maskinteknikk eller bygg og anlegg.
  • Du må også ha bestått eksamen i fysikk og matematikk fra forkurs for ingeniørutdanning ELLER
    ha bestått Fysikk 1 og Matematikk R1 + R2 eller tilsvarende

Hvis du kan krysse av punktene på listen over, kan du få en tilpasset utdanningsplan på 120 studiepoeng etter opptak ved Universitetet i Stavanger. Fullfører du studiene etter denne planen får du graden bachelor i ingeniørfag i én av disse studieretningene: Automatisering og elektronikkdesign, energi og petroleumsteknologi, bygg eller maskin.

Søknadsfrist for studier ved Universitetet i Stavanger er 15. april. Frist for ettersending av vitnemål er 1. juli. Søknaden skal sendes til Samordna opptak. Etter at du har kommet inn på utdanningen, sender du søknad om individuell utdanningsplan.

Spørsmål?

Har du spørsmål om samarbeidet mellom Fagskolen Rogaland og Universitetet i Stavanger? Ta kontakt med Stine Thu Johannessen eller send en e-post til post-tn@uis.no.