Historisk fagområdeakkreditering!

Som eneste fagskole i Norge, har Fagskolen Rogaland blitt tildelt fagområdeakkreditering innen maritime utdanninger.

Jente som navigerer i havsimulator - Klikk for stort bilde

Forrige uke mottok Fagskolen Rogaland offisiell fagområdeakkreditering for våre maritime utdanningsprogrammer, noe som gjør oss til den eneste utdanningsinstitusjonen i landet med denne autorisasjonen.

Fagområdeakkrediteringen gir oss fullmakt til å utvikle og iverksette nye studieprogrammer rettet mot sjøfart og den maritime næringen, uten behov for forhåndsgodkjenning fra NOKUT. Dette gjør at vi raskt kan tilpasse oss fremtidens behov i industrien, og gi studentene våre tilgang til nye, relevante utdanningsmuligheter på en mer effektiv måte enn tidligere.

Som Kristin Vinje, direktør i NOKUT, uttalte om godkjenningen: «…dei er dermed svært godt rusta til å tilby oppdatert utdanning innan ulike fagområde som næringslivet treng både på kort og lang sikt». Vi takker for tilliten og gleder oss til en spennende fremtid ved fagskolen!